Klik untuk berkunjung

Klik untuk berkunjung
Sebuah karya e-novel interaktif

Wednesday, May 20, 2009

Persiapan menjelang hari perkahwinan

Semakin hampir kepada hari penting dalam hidup anda, semakin ghairah dan tidak sabar rasanya menunggu hari tersebut. Tetapi bagaimana persiapan anda menjelang hari tersebut? Kadang-kala terasa risau juga manalah tahu ada yang tertinggal.

Di sini diberi beberapa tips untuk anda periksa dan ingatkan diri anda:

1. Kad jemputan untuk para hadirin. Pastikan semua yang penting dalam hidup anda telah anda jemput, kerana ini hari yang penting dalam hidup anda dan anda tidak mahu mereka ketinggalan berkongsi dengan anda.

2. Bajet yang mencukupi. Bak kata pepatah ukur baju di badan sendiri. Jangan pula kerana terlampau mementingkan hari yang bahagia ini, anda terpaksa menanggung beban di kemudian hari.

3. Jaga hati pasangan anda. Jangan terlalu mementingkan hati dan perasaan anda sahaja. Anda perlu ingat ini hari yang penting untuk dirinya juga. Tolak-ansur amat penting menjelang hari yang amat bersejarah ini. Jika anda sukar untuk mengambil-hati pasangan anda sekarang, bagaimana anda hendak melakukannya bila sudah bersama nanti?

4. Jangan lupa berbincang di mana untuk berbulan madu nanti. Hotel yang mahal atau suite yang mewah bukan syarat utamanya. Yang penting anda ingin menghabiskan saat-saat manis penyatuan anda berdua di gerbang perkahwinan bersama dalam suasana yang romantis dan intim, tidak kira di mana jua.

5. Kalau anda ingin abadikan saat-saat bahagia anda bersama dengan para tetamu yang begitu ramai lebih dari sekadar melihat foto-foto, jangan lupa dapatkan khidmat professional untuk membuat video album untuk anda. Anda boleh mainkannya lagi dan lagi hingga ke anak cucu anda nanti.

6. Jangan lupa menjaga adab dan pantang-larang sebelum hari penting anda. Semuanya ada hikmah dan kebaikan yang tersembunyi di sebaliknya.

7. Jangan lupa menjaga kesihatan diri anda dari segi fizikal dan mental, kerana anda tidak mahu terlepas kemeriahan hari tersebut kerana gangguan kesihatan anda. Jangan lupa juga memohon kepada Yang Maha Kuasa agar semuanya berjalan lancar dan perkahwinan anda akan bahagia berpanjangan hingga ke akhir hayat

No comments:

Post a Comment